If you want to hair extensions dye your hair for the New Year, don't take a look at the brown human hair extensions style that is most suitable for autumn and winter. You can use long clip in hair extensions in both hair and remy hair extensions. OK, whether you have bangs or no bangs, or you have a partial or partial deviation, you can control it.

Estreno en España de ‘Only the Sound Remains’, última ópera de la compositora finlandesa Kaija Saariaho

El próximo día 23 de octubre se estrena en España Only the Sound Remains, última ópera de la compositora finlandesa Kaija Saariaho (Helsinki, 1955), encargada y coproducida por el Teatro Real junto con la Nationale Opera & Ballet de Ámsterdam, la Ópera Nacional Finlandesa, la Opéra national de Paris y la Canadian Opera Company.

El estreno mundial de Only the Sound Remains, con dirección de escena de Peter Sellars, tuvo lugar en Ámsterdam el 15 de marzo de 2016, con el mismo trío protagonista que interpretará la obra en el Teatro Real: el contratenor Philippe Jaroussky, el bajo-barítono Davone Tines y la bailarina Nora Kimball-Mentzos.

La ópera se basa en dos evocadores cuentos que tradujo Ezra Pound (1885-1972), extraídos de la recopilación de relatos orientales que escribió el poeta y japonólogo de ascendencia española Ernest Francisco Fenollosa (1853-1908) partiendo del teatro noh japonés.

Las dos historias, de temas y atmósferas independientes, indagan sobre nuestra relación con lo sobrenatural, con seres y universos intangibles, con un mundo espiritual cada vez más alejado de la realidad física, material y veloz que nos atrapa. En esta huida hacía delante, Peter Sellars reivindica la ópera como un puente simbólico hacía ese ‘otro lado’, una travesía mágica con la participación casi ritual del público.

Philippe Jaroussky vuelve al Teatro Real para protagonizar ambos cuentos, en los que su voz alcanza registros y timbres casi sobrehumanos debido al tratamiento electroacústico concebido por Kaija Saariaho, que escribió los papeles especialmente para él. A su lado la bailarina Nora Kimball-Mentzos, que desdobla su personaje, y el bajo-barítono afroamericano Davone Tines, habitual colaborador de la compositora.

Junto a ellos el cuarteto vocal Theatre of Voices ­–Else Torp, Iris Oja, Paul Bentley-Angell y Steffen Bruun- el cuarteto de cuerdas Meta4 Quartet -Antti Tikkanen, Minna Pensola, Atte Kilpeläinen y Tomas Djupsjöbacka- y tres instrumentistas finlandeses: Heikki Parviainen (percusión), Camila Hoitenga (flauta) y Eija Kankaanranta(Kantele, instrumento tradicional finlandés semejante a la cítara).

Al frente de este conjunto camerístico estará Ivor Bolton, director musical del Teatro Real, al que veremos explorar un nuevo registro dentro de su amplísimo repertorio, con la sensibilidad y musicalidad que exige la partitura.

La Fundación BBVA patrocina las funciones de Only the Sound Remains, cuya compositora Kaija Saariaho, fue galardonada con el prestigioso Premio Fronteras del Conocimiento que otorga esa Fundación.

Fuente: teatroreal.es

 

Premiere in Spain of ‘Only the Sound Remains’, the last opera by the Finnish composer Kaija Saariaho

The next day October 23 premieres in Spain Only the Sound Remains, the last opera by the Finnish composer Kaija Saariaho (Helsinki, 1955), commissioned and co-produced by the Royal Theater together with the Nationale Opera & Ballet of Amsterdam, the Finnish National Opera , the Opéra national de Paris and the Canadian Opera Company.

The world premiere of Only the Sound Remains, directed by Peter Sellars, took place in Amsterdam on March 15, 2016, with the same trio starring in the Teatro Real: the countertenor Philippe Jaroussky, the bassist. baritone Davone Tines and dancer Nora Kimball-Mentzos.

The opera is based on two evocative stories translated by Ezra Pound (1885-1972), extracted from the compilation of oriental stories written by the poet and Japanese-born of Spanish descent, Ernest Francisco Fenollosa (1853-1908), based on Japanese noh theater.

The two stories, of independent themes and atmospheres, inquire about our relationship with the supernatural, with intangible beings and universes, with a spiritual world increasingly removed from the physical, material and fast reality that traps us. In this flight ahead, Peter Sellars vindicates the opera as a symbolic bridge to that ‘other side’, a magical journey with the almost ritual participation of the public.

Philip Jaroussky returns to the Teatro Real to star in both stories, in which his voice reaches records and almost superhuman timbres due to the electroacoustic treatment conceived by Kaija Saariaho, who wrote the papers especially for him. Next to her is the dancer Nora Kimball-Mentzos, who unfolds her character, and the African-American bass-baritone Davone Tines, a regular collaborator of the composer.

Together with them, the vocal quartet Theater of Voices – Else Torp, Iris Oja, Paul Bentley-Angell and Steffen Bruun – the quartet of strings Meta4 Quartet – Antti Tikkanen, Minna Pensola, Atte Kilpeläinen and Tomas Djupsjöbacka – and three Finnish instrumentalists: Heikki Parviainen (percussion), Camila Hoitenga (flute) and Eija Kankaanranta (Kantele, traditional Finnish instrument similar to the zither).

At the head of this chamber ensemble will be Ivor Bolton, musical director of the Teatro Real, which we will explore a new record within its vast repertoire, with the sensitivity and musicality required by the score.

The BBVA Foundation sponsors the functions of Only the Sound Remains, whose composer Kaija Saariaho was awarded the prestigious Frontiers of Knowledge Award granted by the Foundation.